متدوال در مورد اسپیکینگ آیلتس

سوالات متدوال در مورد اسپیکینگ آیلتس

  1. آیا مکث کردن و با وقفه صحبت کردن در آزمون اسپیکینگ در نمره آزمون تاثیری دارد؟

    اگر تعداد دفعات مکث کردن های شما زیاد بشن مصاحبه گر نتیجه می گیره که که یا تسلط کافی روی مطالب ندارید و یا استرس بیش از حد مانع از روان صحبت کردن شما می شه و از اونجایی که پیوستگی گفتار (Coherence) و روان صحبت کردن (Fluency) دو آیتم تعیین کننده نمره شما هستنن، بنابراین بهتره که با سرعتی یکنواخت در تمام طول آزمون صحبت کنین. به طور مثال اگر اصولا نیاز به کمی فکر کردن و صحبت کردن دارین مبنا را سرعت آهسته بگذارید و اگر در باره موضوعی اطلاعات زیاد و حرف برای گفتن زیاد داشتید به دور از هیجان زدگی با همان سرعت آهسته پاسخ بدید، به این صورت زمانی که از شما سوالی بشه که اطلاعات یا تسلط ناکافی بر موضوع دارید و ناخودآگاه سرعتتون کم بشه، مصاحبه گر متوجه تغییر سرعت صحبت کردن شما نمیشه. تازه کلی راهکارهای خوب و ریزه کاری ها هم وجود داره که بتونید مثل بومی های آمریکایی یا انگلیسی کلمات رو تلفظ کنین که اون ها رو توی دوره های اسپیکینک آیلتس آموزشگاه کاراتاک میتونید یاد بگیرید.

  2. جواب طولانی بدیم یا کوتاه؟

    جواب های مختصر و کوتاه ممنوع! به صحبت کردن خودتون شاخ و برگ بدید مثلا سعی کنین بیشتر به جزییات بپردازید ، با این روش جواب های خودتونو گسترش میدین و دقیقا این همون چیزیه که مصاحبه گر میخواد. در نهایت وقتی مصاحبه گر از میزان تسلط شما بر سوال، تعداد واژه های مرتبط و درستی گرامر یا دستور زبان اطمینان پیدا کرد شما را متوقف می کنه و به سراغ سوال بعدی میره. یعنی میپره وسط حرفتون و سوال جدید رو میپرسه.

  3. وقتی یک سوال برامون جدیده و هیچ ایده یا نظری نداریم چطور جواب بدیم؟

    اینو بدونید که درست یا غلط بودن نظر شما ابدا برای مصاحبه گر مهم نیست و اون تنها و تنها به روان و درست صحبت کردن شما اهمیت میده. بنابراین اگر از شما سوالی پرسیده شد که نظر خاصی درباره اون موضوع نداشتید در این مواقع هرگز سکوت نکنید و به مصاحبه گر پاسخ ندید که نظر خاصی ندارم! در عوض سعی کنید بحث رو به سمتی ببرید که مسلط تر هستید و میتونید درباره اش صحبت کنید. به این ترتیب، مصاحبه گر نمره روان و درست صحبت کردن را به شما خواهد داد و تنها ممکن است نمره Vocabulary را از دست بدید چون به صورت تخصصی از واژگان مربوط به اون موضوع استفاده نکردید. توی دوره های مکالمه کاراتاک شما با لغات مرتبط با موضوعات بمبارون میشین .جوری که چیزی بالغ بر 60 تا لغت و اصتلاح مرتبط با موضوع رو هر جلسه یادمیگیرین.

  4. آیا می تونیم از مصاحبه گر بخواهیم که سوال را مجدد تکرار بکنه؟

    بله. در صورت لزوم از مصاحبه گر بخواهید که سوال رو تکرار کنه. ولی دقت کنین که اگر سوالی رو متوجه نشدید هرگز جواب بی ربط  و خارج از بحث یا اصطلاحا (Off-topic) به موضوع ندید، بنابراین بهتره که اگه سوالی رو متوجه نشدین از مصاحبه گر بخواهید برای شما توضیح بیشتری بده.

  5. آیا کاردرستیه که سوالات قابل پیش بینی را حفظ کنیم؟

    خواهش میکنم از حفظ کردن جواب های مشخص اکیدا پرهیز کنین! چرا؟ چون نه تنها برای شما نمره آور نخواهد بود بلکه خیلی احتمالش بالاست که در روز آزمون اسپیکینگ به علت استرس یا شرایط جدیدی که در اون قرار میگیرید دچار فراموشی بعضی ازکلمات بشید اونوقت اتفاقی که میوفته اینه که شیرازه کلام از دستتون در میره و مصاحبه گر صد در صد متوجه این امر میشه و این موضوع نمره شما رو تا 5 کاهش خواهد داد.

    علاوه بر این به علت آشفتگی ذهنی که پیدا می کنین تمرکزتون هم از دست میدید و در نتیجه به سوالات بعدی هم نمیتونید به درستی جواب بدید و این قضیه منتهی به کاهش اعتماد به نفس شما و از دست رفتن کل آزمون اسپیکینگ خواهد شد. یعنی اینطوری بگم براتون که حفظ کردن جواب های پیش فرض شمارو وارد یک دور باطل یا معیوب میکنه و مثل دومینو همه سوالها رو ناصحیح جواب میدین. کاراتاک اومده یک سری دوره های انحصاری اسپیکینگ درست کرده که توش هم اسپیکینگ میکنین هم بهتون کلی ایده برای جواب دادن به سوالات رو میده. در کنارش کلی لغت و اصتلاح و ضرب المثل یادتون میده توی اون دوره ها که با اعتماد بنفس برید سر جلسه آزمون. اسم این دوره ها FD  هست که مخفف Free Discussion هست. تازه تعداد دانشجوهای این کلاس ها همیشه کنترل میشه که بیشتر از 4 نفر نباشه تا زبان آموزها بتونن به اندازه کافی سر کلاس حرف بزنن و استاد بتونه بخوبی روی لهجه، تلفظ و ایده پردازیشون کار و تمرکز کنه. برای آشنایی بیشتر با این دوره ها میتونید از اینجا وارد بشین.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x