WhatsApp Image 2021 11 24 at 15.24.41 1

اگر در خصوص آیلتس و مخصوصا اسپیکینگ آیلتس به اطلاعات احتیاج دارید، جای خوبی اومدید. چون قراره در ادامه این مطلب، همه چیز در خصوص اسپیکنگ آیلتس رو براتون شرح بدم.

قبل از هر چیز لازمه که بدونید، معتبر ترین آزمون زبان انگلیسی که همه کشورها اون رو قبول دارند و برای مهاجرت و ادامه تحصیل اون مدرک رو از شما میخواهند، همین مدرک آیلتس هست. البته ناگفته نمونه که مدارکی مثل تافل و دولینگو هم معتبر هستند.

برای اینکه در آزمون اسپیکینگ آیلتس موفق باشید، حتما لازمه که دورخیز خوبی کرده باشید از قبل. منظورم اینه که از چند ماه قبل از آزمون، مثلا از 3 تا 5 ماه بسته به شرایطتون، لازمه که برای این آزمون وقت گذاشته باشید و خوب زبانتون رو تقویت کرده باشید. میدونید که آیلتس یک آزمون چهار مرحله ایی هست و توی این آزمون، از شما تست های مکالمه – Speaking، روخوانی – Reading، نگارش- Writing و شنیداری Listening  بعمل میاد. اما توی این مطلب میخوام بهتون در خصوص بخش اسپیکینگ آیلتس اطلاعات بدم.

بخش مکاله انگلیسی آزمون آیلتس که بهش اسپیکینگ گفته میشه از ابتدا تا انتها، در مجموع 15 دقیقه زمان میبره و قراره که شما در ظرف یک ربع همه آن چیزی رو که بلد هستید، نشون بدید تا بتونید بالاترین نمره رو بیارید. پس از همین الان این واقعیت رو بپذیرید که توی اون 15 دقیقه، باید خیلی تمرکز داشته باشید و البته از قبل لازمه که خوب تمرین کرده باشید چون کار ساده نیست.

زمان آزمون به سه بخش پنج دقیقه ایی تقسیم بندی میشه که توی هر بخش، قسمت خاصی از توانایی مکالمه شما مورد بررسی و پرسش قرار میگیره. بیایید با این سه بخش آشنا بشیم.

اسپیکینگ آیلتس

 

بخش اول :  مقدمه – Introduction

در ابتدا آزمون گیرنده از شما یک سری سوالات مقدماتی و تقریبا روزمره میپرسه . مثلا در خصوص مشخصات فردی شما، خانواده، شغل و تحصیلات سوالاتی ازتون پرسیده میشه که البته با توجه به ساده و یا روزمره بودن سوالات این بخش، دلیل نمیشه که شما هم بصورت ابتدایی و ساده پاسخ بدید به این سوالات. درسته که سوالات این بخش ساده هستند اما قراره که شما از جواب هایی که میدید، نمره خودتون رو کسب کنین. پس در هر جال باید توجه کنین که از هر سوال و فرصتی برای گرفتن نمره استفاده کنید. توی این بخش معمولا توانایی گرامری شما مورد بررسی و توجه قرار میگیره و سوالاتی که ازتون پرسش میشه زمان های گرامی حال ساده –Present Simple  ، گذشته ساده –Past Simple ، حال کامل – Present Perfect  رو شامل میشه. در این بخش، در مجموع نزدیک به 4 تا 5 دقیقه از شما سوال پرسیده میشه و نحوه پرسش سوال ها بصورت تک به تک هست. سوالات این بخش معمولا با استفاده از کلمات پرسشیWH دار یا همون WH Question Words  پرسیده میشه.

اسپیکینگ آیلتس

بخش دوم: کارت سوال آزمون دهنده – Candidate Task Card  – Cue Card

این قسمت دقیقا میشه گفت که مهم ترین بخش آزمون هست و البته حساس ترین بخش اسپیکینگ آیلتس هم به شمار میاد. توی این بخش از آزمون، به شما یک برگه داده میشه که بهش Cue Card  گفته میشه و توی اون برگه در خصوص یک موضوع عمومی مثل آلودگی هوا، محیط زیست، اهمیت ورزش و … متی 1.5 الی 2.5 خطی نوشته شده و در انتهای متن سه سوال مزتبط از شما پرسیده میشه که به اون سوال ها Task  گفته میشه.

برای این قسمت، آزمون گیرنده به شما تنها یک دقیقه برای مطالعه سوال و آماده کردن ذهنتون میده و بعد از اتمام 60 ثانیه، به شما 2 دقیقه زمان داده میشه که به سوالاتی که در خصوص اون متن خوانده بودید، پاسخ بدین. یادتون باشه که بعد از اتمام یک دقیقه اول، برگه Cue Card  رو باید به اگزمینر ( آزمون دهنده) پس بدین و شروع کنین به پاسخ دادن در خصوص موضوع و سوالات مربوطه. توی این مدت، تمام پاسخ هایی که میدید ضبط میشه و بعدا برای تصحیح دقیق، دوباره گوش داده میشه.

اینکه شما بتونید در عرض 60 ثانیه، صورت سوال رو بخوانید و متوجه بشید و خودتون رو برای پاسخ دادن به سه سوال مربوطه آماده کنین، کار سختی نیست اما بدونید که کار ساده ایی هم نیست قطعا. باید بدونید که توی این بخش اگر از قبل تمرین کافی نداشته باشید، ممکنه هنگام پاسخ دادن، بطور کلی سوال یادتون بره و یا جواب سوالی رو بدید که اصلا از شما پرسیده نشده بوده که به این اتفاق Off-Topic  شدن میگن. یعنی جوابی بی ارتباط به سوال پرسیده شده و یا موضوع سوال دادید که به شدت میتونه روی نمره اسپیکینگ شما تاثیر منفی بذاره. شما انقدر باید در خصوص موضوعات متنوع مطلب خوانده باشید و تمرین اسپیکینگ کرده باشید که مهارت مواجه شدن با چنین شرایطی رو از قبل کسب کرده باشید تا روز آزمون براتون استرس زا نباشه و بتونین به بهترین شکل و به دور از استرس و تنش، به سوالات با تمرکز بالا پاسخ بدید. قطعا یکی از گزینه های پیشنهادی برای شما میتونه شرکت در کلاس های اسپیکینگ آیلتس باشه. نا گفته نمونه که یک سری تمرین های خاص هم میتونه به شما کمک بسزایی کنه تا بتونید از این بخش با موفقیت گذر کنین.

اسپیکینگ آیلتس

بخش سوم: بحث دوطرفه-  Two-Way Discussion

این بخش معمولا از نظر موضوعی به بخش Cue Card  ارتباط داره و سوالاتی تکمیلی در خصوص همون موضوع بخش دوم ازتون پرسیده میشه. البته ناگفته نمونه که گاهی هم سوالات این بخش متفاوت با بخش دوم هست. معمولا 3 الی 4 سوال از شما بنحوی پرسیده میشه که مجبور باشید برای جواب دادن به اون سوال، بحث کنین و دلیل بیارید و همچنین نظر شخصیتون رو هم بیان کنین. مدت زمان مورد نظر برای این بخش هم بیشتر از 5 دقیقه نخواهد شد. نکته قابل توجه توی این بخش این هست که از شما سوالاتی متفاوت در خصوص تنها یک موضوع خاص پرسیده میشه و یک موضوع رو از جهات مختلف مورد بحث قرار میده.

 

اسپیکینگ آیلتس، یک مهارت مثل مهارت رانندگی، طراحی، نوازندگی و یا عکاسی هست که برای شکوفایی اون، لازمه که خوب تمرین داشته باشید تا بتونید به سطح  پیشرفته برسید. پس بدونید که باید عجله رو کنار بذارید و با صبر و حوصله برای شکوفایی مهارت اسپیکینگ آیلتس تلاش کنین و قطعا مطمئن باشین که تیم کاراتاک در تمامی مراحل از شروع دوره ها تا اتمام اخذ مدرک آیلتس در کنار شماست.

برای شرکت در کلاس های اسپیکینگ آیلتس کاراتاک می توانید به صورت رایگان تعیین سطح شوید و یک جلسه رایگان شرکت کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x